Midnattssol

Den första kvällen när jag skulle sova kändes det väldigt märkligt. Eftersom det är lika ljust i princip hela tiden så är min tidsuppfattning helt ur led, så det där med att gå och lägga sig i en vettig tid, är ännu svårare här än hemma!

Det är ett konstant, jämt ljus som bara ändras lite lite beroende på om det är solsken eller om det är molnigt. Efter fyra veckor tycker jag att det är så skönt de kvällar när det är lite mulet när jag ska sova. Sommarsolståndet inföll i juni och då börjar vi ju gå mot mörkare tider igen, men det är inget jag har märkt av här än så länge.

Men, inatt, då börjar solen faktiskt gå ned här igen, i alla fall enligt SMHI. När den går ned? Jo, kl 00:14, för att genast gå upp 33 minuter senare, när klockan är 00:52. Så det kommer i alla fall säkert att dröja minst en månad innan jag får se skymningen.

Det här inlägget postades i tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

