Om att det blir vad man gör det till

Jag tänkte först att jag skulle skriva vad jag saknar och vad jag längtar efter… men sen tänkte jag ett varv till och kom fram till att nej! det gör ingen lyckligare här och nu. Så istället skriver jag om vad jag gillar och blir glad av.

Jag tycker om att det är så ljust här, min kropp kräver inte alls så mycket nattsömn vilket är finfint.

Jag gillar att det är så lugnt och makligt tempo här, jag är så avslappnad här att jag-kan-inte-komma-ihåg-när-jag-var-så-här-avslappnad-sist.

Jag gillar att min mentala karta över Sverige har blivit rejält ommöblerad.

Jag gillar att jag har fått den här möjligheten att uppleva norra Norrlands inland, det är bättre att uppleva den nu, än när jag står inför min första anställning.

Jag gillar att vara ute i verkligheten och se hur det går till. Skolbänken kan inte härma det.

Jag gillar (lite) att få sakna och längta efter vänner och familj och upplevelser. Då har jag vett att uppskatta det/dem sen.

Jag blir glad av att jordgubbarna som jag har ätit här i Norrland är så rysligt söta och goda. Och billiga!

Jag blir glad när blå himmel och sol ackompanjerar det mäktiga fjället jag ser när jag går till jobbet om morgnarna.

Jag gillar när Finn Hudson sjunger ”Jessie’s Girl”.

Jag gillar att jag har fått besöka platser som jag tidigare bara har hört talas om.

Det här inlägget postades i favoriter, tankar för dagen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Om att det blir vad man gör det till

  1. Eva skriver:

    Vilken insikt och vilka kloka tankar!
    Puss! M

Kommentera

