The Tales of Beedle the Bard by J. K. Rowling

Jag är ett stort fan av Harry Potter och har läst böckerna många många gånger… Ljuvliga stunder. Men Rowling har ju också gett ut böcker vid sidan om som tangerar Harrys värld och bidrar med fler historier om den. En av dem är just The Tales of Beedle the Bard och den har jag sakta läst nu i några veckor. Det är fem historier som alla kommer från the wizarding world, några vanligare än andra, några mer förvrängda än andra och några med en bitvis grym sensmoral som avslutning. Om du vill gömma dig i Harrys värld en stund är det här boken att läsa!

Att sedan varje sida är fylld med teckningar och bilder gör att det känns som att jag läser en av de många sagoböcker om prinsar och prinsessor som var mina favoriter när jag var liten. Och det är inte helt fel!

Det här inlägget postades i böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till The Tales of Beedle the Bard by J. K. Rowling

  1. hodamerei skriver:

    – haha det var så länge sedan jag läste harry potter!

Kommentera

