Att borsta tänderna

När jag borstar tänderna gör jag det i regel genom att vara överallt utom i badrummet. Förutom när jag ska spotta förstås. Om somrarna, när det börjar bli varmt ute, står jag gärna på balkongen och känner in dagen medan jag funderar på allt och inget samtidigt som jag känner hur tandkrämsfluffet växer i munnen.

Det brukar inte vara så märkvärdigt, ibland står jag länge och får springa in fortfort för att inte droppa tandkräm överallt och ibland sticker jag knappt ut näsan för att det blåser så att det rister i fönsterrutorna. Men idag, ja, då fick jag plötsligt oväntat sällskap.

Av en granne en våning upp som också tittade på dagen från sin balkong, han såg mig och vinkade och jag vinkade tillbaka, i ett ögonblick av samförstånd eller nåt. Dock hade han snart en cigarett i munnen, så när röken nådde mina näsborrar gick jag in. Jag var trots det nästan klar med tandborstningen, ändå.

Det här inlägget postades i sommar, tankar för dagen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Att borsta tänderna

  1. Sandra Ajax skriver:

    Jag förstår inte riktigt hur – men du fick precis tandborstning att låta/verka vackert! :)

  2. Ping: 04. A habit you wish you didn’t have |

Kommentera

