Om en helg utan röst

Det här inlägget handlar om vad man kan göra när man varit ute och dansat så att man tappat rösten (sjöng med till några för många gamla 90-tals hits) och sedan måste vara tyst resten av helgen!


Titta på film,

lyssna på mitt favoritalbum just nu, dock utan att sjunga med,

göra fudge utifrån ett recept i det här inlägget,

baka bröd som jäser jättefint ända tills jag råkar sätta armbågen och underarmen i två av dem medan jag fotar det jag bakade precis innan

nämligen de här småkakorna som jag bakade eftersom mina päron skulle komma på fika. Där vi för ett mycket underligt samtal eftersom de pratar och jag skriver det jag vill säga på ett block. Men det gick finfint i alla fall, även om tempot var något långsammare än normalt!

Helgen avslutas med byteshandel hos mina vänner där jag för fudge, småkakor och frallor får kärleksmums och peppning att min röst säkert snart kommer tillbaka. Inte så illa trots allt!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, de små sakerna, tankar för dagen och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Om en helg utan röst

  1. Bella skriver:

    Du gjorde alldeles nyss min dag med din fina sida. Tack för det min vän!

  2. Ping: 2010 september-december |

Kommentera

