Sommarens mat

Här kommer några sista glimtar på den mat som jag har ätit i sommar.

När jag var i Stockholm slog jag till på en Croque Monseiur på NK, men den smakade (som vanligt) inte alls lika gott som i Frankrike.
En kväll var vi på Hornstull Strand och åt, då slank den här köttplankan med grillad majskolv, lambracks, chorizo och oxfilé utan problem ned! Till köttet var det pommes + tre såser: aioli, tomatsalsa och sånt där avocadogrejs som jag glömt vad det heter. Majskolven var fantastisk!
Sista veckan i Gällivare gick jag + några kollegor ut och åt. Det här var den godaste fisken, ja den godaste maten jag åt på hela sommaren, tror jag! Lättrökt röding med löjrom, sparris, hollandaisesås och kokt nypotatis… Mmmm.
Efterrätten var inte sämre minsann… Jordgubbar och citronkräm. SÅ. HIMLA. GOTT. Jag var i mathimlen för en kväll.
Sista kvällen i Gällivare grillade jag + några till kött och grönsaker med Dundret i bakgrunden. En superfin avslutning på en fin sommar!

Och slutligen en animation på den efterrätt som en av mina närmaste vänner bjöd oss på på Midsommar. Strawberry cheesecake spring rolls made from scratch! Jag var så imponerad! På bilderna är de ännu inte friterade, hur de såg ut friterade syns här.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, favoriter, sommar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sommarens mat

  1. Eva skriver:

    Guacamole menar du kanske! Maffiga bilder!
    Puss!

Kommentera

