Disponentvillan

I staden bredvid den där jag tillbringade min sommar finns det här huset. Det kallas för Disponentvillan och det var här gruvdisponenten bodde back in the days. Nu har gruvbolaget hittat malm under större delen av centrum i staden, vilket gör att det här huset står tomt, obebott och bara får förfalla. Med ett sånt vackert och tidstypiskt hantverk är det synd och skam att inget görs, tycker jag!
På framsidan av villan fanns en liten damm. Tyvärr var den fylld till bredden med skräp, men kanten var som ni ser väldigt fin!
De flesta fönster på nedervåningen var igenbommade med plywoodskivor och spik, men ett hade någon brutit upp och när jag stack in kameran fångade den det här.
Tänk att få bo i den här villan och varje gång möta dagen på den magnifika balkongen eller uppe i tornet! Eftersom den ligger högt upp på bergssluttningen kan jag slå vad om att utsikten där uppifrån är outstanding.

Det här inlägget postades i favoriter, sommar, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Disponentvillan

  1. Malin skriver:

    oj vilket tjusigt hus. någon med mycket pengar borde köpa det och rusta upp det

Kommentera

