Norrköping-Linköping dag 3

Sista dagen på studieresan stod det på schemat att titta på de projektområden som låg i Norrköping. Vi började
i hamnen,
det var också det enda stället i staden där det var lagligt att måla graffiti, så det såg vi en del av!
Sen åkte vi vidare till ett rekreations- och sportområde, där det även fanns hällristningar. Enligt kommunen de näststörsta i Sverige.
På promenaden genom området passerade vi Strömmen och
och till slut kom vi fram till Norrköpings arena.
Det sista projektområdet låg inne i stadskärnan och förutom de här färgglada balkongerna såg vi också
en söt reklamtäckt bubbla och
ett skojigt hörn.
När rundturen var slut gick vi alla på kondis!
Så här gott fika gick det att få! Det bästa var att de hade småkakor (inte sådana där gigantiska bakverk och ”american cookies” som på vissa ställen verkar vara det enda man kan få. Hopplöst!) och att de fixade en liten skål med honung särskilt till mig! Efter fikat var det dax för en sista föreläsning och sedan hade vi gott om tid på oss att äta lunch. Efter lunchen vände resten av klassen näsan söderut igen, men eftersom mina helgplaner skulle ske i närområdet hade jag några till timmar att slå ihjäl i Norrköping.
Därför gick jag hit, till Norrköpings stadsbibliotek, där jag lånade en dator och uppdaterade mig på de senaste världshändelserna genom att läsa en dagstidning.
När jag kom ut hade det börjat regna och jag var dessutom hungrig, så efter att ha investerat i ett chockrosa paraply gick jag på mat-jakt.
Närmsta Espresso House blev min tillflyktsort och där satt jag sedan och pustade ut tills det var dax att gå till stationen för vidare färd mot helgens utflykt!

Det här inlägget postades i det dagliga slitet, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

