Gula paraplyer, regn inomhus och stepp

En septemberfredag satte jag och min Mama oss på tåget mot Malmö. Anledningen till resan var min nyligt tagna kandidatexamen för resan var nämligen min present!
Väl framme i Malmö gick vi, efter att ha checkat in på hotellet, ut och åt en tidig middag. Till förrätt åt vi båda två edamamebönor.

På bordet stod också den här spexiga blomman. Jag kände på den och deklarerade besviket ”Den är ju inte riktig!” Var på Mama också kände på den och sa ”Joho, det är den visst!” Så jag kikade ned i vasen, och mycket riktigt den var fylld med vatten…
Därefter valde Mama det är smaskikata ankbröstet till huvudrätt
och jag åt den här goda sushin.
Se så välgjorda nigirin var!
Till efterrätt åt jag brylepudding (inte lika god som den jag äter i Espana) och Mama åt någon form av chokladfluff som såg väldigt gott ut, men som jag glömde fota.
Efter det tog vi oss med det långa benet före till kvällens huvudmål, nämligen Malmö Opera där vi såg musikalen ”Singing in the Rain”. Den var mycket underhållande och det fräckaste var att de hade en specialgjord scen så att det regnade inomhus! En mycket märklig känsla att sitta i publiken och se hur skådespelarna på scen blev blöta… Förutom sång, dans och regn så steppades det också i musikalen! Väldigt häftigt, jag har bara sett människor steppa på tv eller film förut så jag var mycket fascinerad.
Eftersom man inte fick fota under föreställningen får ni istället se några bilder på interiören. Det var en väldigt vacker lokal, både själva ”scenrummet” och utrymmena utanför den.
När föreställningen var slut var vi båda sömniga så vi gick hem till hotellet.
Vi hade ett rätt flashigt hotellrum, och i badrummet fanns det här handfatet, som jag tyckte var ganska värdelöst eftersom det satt alldeles för högt upp och för att fallhöjden mellan pipen på vattenkranen och handfatet var heltokigt. Men det såg snyggt ut!
Vi hade det väldigt lugnt och skönt eftersom vårt rum låg mot den här söta innergården.
En av de bästa sakerna med att bo på hotell är alla gånger hotellfrukosten! Det tycker vi båda två så vi åt sakta och länge och mycket.
Vi bodde centralt och bra, så efter frukosten begav vi oss ut i den malmöistiska shoppingen, där Mama fyndade och jag mest tittade. Vi åt lunch också, jag åt en jättegod broccolisoppa (men den var så deppigt upplagd att jag inte iddes fota den), innan vi till slut satte oss på tåget hem igen. Finfin utflykt helt enkelt!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gula paraplyer, regn inomhus och stepp

  1. Eva skriver:

    Trevligt reportage! Lika trevligt som vi hade det!
    :-) Puss! Mama

  2. Ping: 2010 september-december |

Kommentera

