fika+film+dans+brunch+promenad

Jag trodde att det här skulle bli en lugn helg… men så blev det roligt nog inte!
Helgen tjuvstartade med äppelpajsfika med mina sistahs. De har varit ute och farit och det här var första gången jag träffade dem för mig själv.
Fredagskvällen tillbringas med en vän och en portion sushi. Vi pratarpratarpratar och ser den här filmen:

Som för övrigt är mycket sevärd! Även om vi var lite sömniga på slutet så var den mycket intressant. Den är ju verklighetsbaserad och det gillar jag.
Lördagen började på bästa sätt, nämligen med sol! Efter frukosten kilade jag iväg på en kör-workshop för att därefter skynda iväg till lördagsträningen innan jag till slut åt middag och gjorde mig i ordning för kvällen.
Kvällen innehöll konsert, fest och dans i den ordningen och var en av de roligaste kvällarna på länge.
När jag vaknade på söndagen möttes jag av den här synen. Inte så peppig, men jag hoppades på att det skulle bli sol senare och dessutom hade jag bestämt brunch med 3 vänner så jag var glad ändå, om än lite trött!
Och mycket riktigt, solen svek mig inte utan tittade fram och gjorde söndagen till en av de finaste höstdagarna på länge. Därför passade det utmärkt att jag, efter brucnhen, bestämt en promenad med ytterligare en vän!
Hösten är/var ju just nu i det där sällsynta tidsspannet när färgena är to die for, vilket gjorde det till en perfekt dag att promenera på! Men trots sol och fina färger var det lite kyligt varför vi avslutade promenaden med mera prat, te och varm choklad.

Sist av allt avslutades söndagen och helgen med ovanstående film som var lite rolig, söt och lättsmält. Med andra ord precis vad jag orkade med!

Det här inlägget postades i höst, påhitt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till fika+film+dans+brunch+promenad

  1. Ping: 2010 september-december |

Kommentera

