Nybakade frallor, höstfärger och en symfoniorkester

Idag är jag bara hemma, städar och tvättar, men i torsdags åkte jag på utflykt till Skåne!
Där möttes jag av visdomsord
och ”Boeuf Bourginon” till middag.
Efterrätten var florsockerpudrade citronkakor. Allt var så hemskt gott!

På väg till kvällens aktiviteter såg vi höstens finare färger och
och var glada över att solen fortfarande sken.
Kvällens övning var en konsert med Helsingborgs Symfoniorkester. De spelade 4 olika stycken: Preludium, Fuga och Chaconne av Buxtehude i tolkning av Tobias Broström, Flygande linjer och dån av Marie Samuelsson, Bernadotte-kantat av Joachim Nikolas Eggert och Symfoni nr 3 av Jean Sibelius. Jag brukar inte lyssna på klassisk musik så för mig var det här något helt nytt, men därför var det också väldigt roligt. Jag gillade inte allt, men imponerades av de skickliga musikerna och tyckte mycket om Bernadotte-kantaten.
Det fina med att vara på utflykt över natten är att man får sova i nya sovrum, eller i det här fallet: i biblioteket! Det känns tryggt att ligga där bland alla böcker och jag sov väldigt gott.
Nästa morgon blev jag bortskämd med nybakade frallor till frukost! Det händer verkligen inte varje dag.
Frukost är mitt favoritmål!
Den här söta mini-basilikan gav min macka en extra angenäm smakupplevelse. Vit brie + färsk basilika + nybakat bröd = dör lite vad gott det var!
Efter frukosten bar det av hemåt igen, det var trots allt bara en mini-utflykt, men en mycket trevlig sådan! På hemvägen var det, surprise, surprise: signalfel. Så vi blev sittande en bra stund på ett ställe. Fast det gjorde inte mig så mycket för jag hade så här fin utsikt!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, höst, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nybakade frallor, höstfärger och en symfoniorkester

  1. Eva skriver:

    Wow! Nybakade frallor till frukost! Det var inte dåligt! Vilken fin utflykt!
    Puss! Mummi

  2. Alina skriver:

    Åh, det låter som en kanonutflykt! Vad mysigt att göra det mitt i veckan.

  3. Ping: 2010 september-december |

Kommentera

