Matlådor… Eller inte!

Ibland har jag inga föreläsningar och då händer det att jag väljer att plugga hemma istället för att knalla upp till skolan. I skolan är det matlådor som gäller till lunch och det är ju inte så upphetsande… Men hemma kan jag i alla fall ta mig tid att lägga matlådan på en tallrik och fixa lite extra sallad, eller äta något helt annat. De senaste två veckorna har jag ätit det här när jag har pluggat hemifrån:

Osttortellini med tomat-och-isbergssallad-sallad samt ett ostknäcke.
Rotmos med kassler samt tomater med krämig balsamico.
Garam-masala-kyckling med ris och creme fraiche samt morot.
Tomatsoppa med basilika och creme fraiche och en ostmacka.
Äter man soppa hemma så ingår plättar med socker till efterrätt i måltiden.
Köttfärspaj med tomat-och-isbergssallad-sallad och en nybakad fralla med vit brie och basilika.

Största anledningen till det här inlägget är att jag är ute efter tips på nya maträtter. Så har du någon toppenbra att dela med dig av, tveka inte! Skriv ditt tips i kommentarerna. Mina matlådor har följt ett visst mönster ganska länge nu, så det behöver skakas om lite!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, det dagliga slitet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Matlådor… Eller inte!

  1. Alina skriver:

    Men åh, vad hungrig jag blev. Och jag som nyss ätit lunch. Dumma dig! :) Jag har en jätteenkel och billig maträtt som jag gör ofta.

    Fräs 2 msk curry i smör, tillsätt salladslök som skurits i småbitar. Låt dessa fräsa en kort stund utan att ta färg. Häll i en burk krossade tomater och låt allt koka en stund. Smaksätt med salt och peppar. Tillsätt en burk tonfisk. Låt allt bli varmt. Ät med ris.

    Svinlätt! :)

  2. Ping: 2010 september-december |

Kommentera

