02. The meaning behind your blog name

Min blogg har nog en av de krångligaste adresserna jag vet, jag menar… Splendiferously tiggerific! Ungefär lika lätt att säga som Mary Poppins ”Supercalifragilisticexpialidocious”. Men, det fick bli Splendiferously Tiggerific eftersom bara Tiggerific, som var det jag helst ville ha, var upptaget.

Enligt Urban Dictionary betyder ”tiggerific” – ”being as terrific as tigger… great, awesome, fantabulous”. ”Splendiferously” gissar jag är adverb-formen av adjektivet ”splendiferous” och det betyder: -”extremely delightful” eller ”an adjective used to describe a person who is splendid, magnificent, and carnivorous. Usually only used for a select few”.

Jag plockade orden från Tiger i Nalle Puh, för en gång för länge sedan när jag var liten, fick jag nämligen en affisch med Tiger på. Splendiferously Tiggerific var vad som stod under bilden. Jag gillade det med en gång. Så, förutom en kort period där Nasse var den Puh-figur som jag identifierade mig med, så har det efter det alltid varit Tiger.

Det här inlägget postades i 30 dagar med utmaningar, favoriter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

