Vad jag pratar om när jag pratar om löpning av Haruki Murakami

Nu är det ett par veckor sedan jag läste ut Vad jag pratar om när jag pratar om löpning av Haruki Murakami. Till skillnad från hans andra böcker är den här till viss del självbiografisk, jag helt självbiografisk skulle jag nog säga.

Murakami skriver om hur det kom sig att han började springa ungefär ett maraton per år. Han beskriver hur det gick till när han började springa, hur mycket han ungefär siktar på att träna varje dag, månad och vecka, vad som händer med honom när han upptäcker att han trots samma träningsdos inte längre uppnår samma resultat och hur han hanterar den upptäckten.

Men trots att han skriver en väldig massa om löpning, är det egentligen inte det boken handlar om. Den handlar snarare om en glimt, en del av personen Murakami, och hur han hanterat livet. Boken var inte alls som hans andra, men i alla fall väldigt intressant.

Det här inlägget postades i böcker, favoriter, höst och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

