Första advent

För första gången på så lång tid att jag inte ens kan komma ihåg när det var senast, så är det snö på första advent. Tyvärr vaknade jag upp till +2, men nu verkar temperaturen sjunka ned mot noll igen, så jag känner mig lite lugnare. Och så har det börjat snöa så där filmiskt utanför fönstret med flingor som sakta dalar ned mot marken.

Jag gör mest måste-saker idag; betalar räkningar och handlar och tvättar och förbereder för nästkommande vecka. Men i eftermiddag får jag finbesök och då blir det adventsmys. Hoppas ni som läser också har en fin första advent!
Så här såg det ut utanför mitt fönster när jag vaknade i onsdags.

Det här inlägget postades i julen, tankar för dagen, vinter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Första advent

  1. Eva skriver:

    Finbesök! Jo jag tackar jag!
    Det ska bli trevligt! Puss!
    Mama

Kommentera

