Om en helg med jamboreejobb

För ungefär 4 veckor sedan var jag iväg på helgmöte med mitt jamboreejobb. Men eftersom det varit fullsmockat med saker att göra ända sedan dess får ni se det först nu. Okay, here we go!
På lördagsmorgonen satte mötet officiellt igång (även om alla kom redan på fredagskvällen), men före det åt jag frukost till den här utsikten.
Sedan handlade hela lördagen mest om mötenmötenmöten.
På lunchen passade vi på att gå ut och se oss omkring lite samt andas lite frisk luft och samla ny energi.

På eftermiddagen fick vara i kyrkan och ha möte.
Förutom de traditionella sitta-runt-ett-bord-och-prata-mötena hade vi ” walk ‘n talks ” vilket var mycket trevligt och roligt som omväxling! Vi gick helt enkelt på promenad och pratade och funderade på hur vi skulle lösa olika saker.
Att utsikten var så här fin gjorde ju inte direkt saken sämre!
På kvällen hade vi tävling om vem som kunde göra de godaste alkoholfria cocktailsen! Vi blev indelade i fyra lag och alla lag gjorde två cocktails var och sedan fick vi rösta. De 6 cocktailsen med flest röster kommer finnas på nästa sommars gigantiska World Scout Jamboree!
För att kunna rösta krävdes så klart provsmakning! Jag ställde upp alla framför mig och sedan var det bara att köra. Mitt lag gjorde den första och den andra från vänster sida sett. Vi döpte dem till ” Blue banana ” och ” Nordic sunrise ” . En av dem kom med, men jag minns inte vilken.
På söndagen vaknade vi till sol, och när jag insåg det blev jag genast tusen gånger piggare!
Hela världen var dessutom så här fint frostad.
Halva söndagen fortsatte vi sedan våra möten här inne, på Hjortsberga Gård, innan vi packade ihop oss alla och i omgångar blev skjutsade till järnvägsstationen.
Väl hemma i hemstaden mötte jag mina föräldrar på kyrkogården för att tända ljus på grav och i minneslund, det var ju nämligen Alla Helgons Dag. Fin helg!

Det här inlägget postades i höst, utflykter och äventyr, wsj 2011 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Om en helg med jamboreejobb

  1. Alina skriver:

    Vad är jamboree??

  2. Ping: 2010 september-december |

Kommentera

