Om en oväntad överraskning

Kvällen innan den första december i år stack mina systrar en påse i min hand och fick mig att avlägga ett heligt löfte om att inte öppna det som var i förrän dagen därpå. De vinkade glatt hej då till mig, med orden: ”Du kommer förstå i morgon vad det är!” Jag var som ett levande frågetecken.
Morgondagen kom och det första jag gjorde var att öppna den fina röd-vit-prickiga asken. Men jag var fortfarande som ett frågetecken… förstod ingenting alls!
Förrän på kvällen när jag kom hem och tittade en gång till i asken. Det var ju en hemmagjord chokladkalender! Mina söta systrar har alltså gjort mig en egen chokladkalender!!! Jag blev alldeles rörd, det var så totalt oväntat. Sen dess har den piggat upp alla dagar i december, eftersom jag ser den var gång jag öppnar kylskåpet.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, de små sakerna, favoriter, julen och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Om en oväntad överraskning

  1. Tuss skriver:

    åh så fint när folk tar sig tid till såntdär!

  2. Sandra Ajax skriver:

    Men åh vad fint! Syskon är bäst :)

  3. Ping: 2010 september-december |

Kommentera

