” Vilken jäkla skitdag! ”

Sedan oktober har jag och tre fina vänner samlats på måndagar kl 21 för att titta på tv. Eftersom den här hösten har varit en av de stressigaste någonsin hade jag inte klarat mig utan den där timmen på måndagskvällen. Snacka lite skit, dricka nåt, äta nåt, sitta i soffan och bara vara, för en enda timme.

Några måndagar har vi missat men de flesta har vi varit tillsammans. Idag var sista avsnittet och mina fina vänner har åkt hem till sig för jul och nyår så jag har tittat själv. Soffan kändes lite tom ikväll. Men av den anledningen firade vi med choklad och drinkar förra måndagen. För att det är sånt man behöver göra ibland för att känna att man lever där mitt i all hets och stress och press. Det gör nämligen gott för hjärtat.

Det här inlägget postades i de små sakerna, film och tv-serier, höst, vinter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till ” Vilken jäkla skitdag! ”

  1. Sandra Ajax skriver:

    Låter helt fantastiskt! Måndagar behöver inte vara så dumma ;)

    Svar: Jag älskar Australia och Moulin Rouge! Måste verkligen se filmen då! :)

  2. Ping: 2010 september-december |

Kommentera

