En fredag strax före jul

En vecka före jul tyvstartade jag, min familj och några till ledigheten med frukostlyx.
Vi åt nämligen hotellfrukost på ett av stadens hotell. Så medan vi satt där, pratade, åt och vaknade till liv blev dagsljuset så där magiskt blått som det bara blir den här tiden på året när snön täcker marken. Efter det hade jag min sista dag i skolan, och det enda jag behövde göra var att sitta och lyssna. Totalt avslappnad.
Samma kväll träffade jag en vän över en varm choklad. Vi skulle nämligen vidare hit:
för att lyssna på en midnattskonsert. Den var finfin, men vi var båda av olika anledningar toktrötta. Trots det, fin dag och fin kväll!

Det här inlägget postades i påhitt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En fredag strax före jul

  1. Ping: 2010 september-december |

Kommentera

