Pulkaåkning och dubbla efterrätter

Mina föräldrar har en alldeles utmärkt pulkabacke utanför sitt hus. När jag var barn var det strikt förbjudet att åka ute på gatan, men nu är det annorlunda när vi har mer vett i skallen! Och tur är det, för det är så jäkla kul! Och det var alltså detta jag gjorde på 2010 års nästsista dag.
När vi skulle vidare för att testa på en annan backe turades jag och min syster om att åka/dra varandra. Här är det jag som får vila.
Den andra backen var något brantare, om man säger så!
Framåt lunchtid var det dax att byta om och bege sig in till stan för att äta lunch: råstekt potatis och tapenadekyckling med tomatsås var vad jag åt! Min bror fyllde nämligen år så då ville vi ju så klart fira honom.
Utsikten från bordet var så här fin.
Efterrätten var melonglass i strut toppad med gelehallon. Det kändes knasigt att äta glass så här mitt i vintern, men det var hemskt gott!
När jag åt glassen ovan var jag helt ovetandes om att det hos farmor, dit vi skulle på fika efter lunchen, även skulle serveras mer efterrätt! Där fanns nämligen cheesecake med hallonsås. Och eftersom det är något av det absolut bästa jag vet, dog jag lite och tog både en och två bitar, för man lever bara en gång.
Himla fin dag!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Pulkaåkning och dubbla efterrätter

  1. Ping: 2010 september-december |

Kommentera

