Planarkdagen

Idag är jag och flyttstädar min lägenhet, det är inte så kul, så istället får ni kika på vad jag gjorde idag för en månad sedan.
Då var det nämligen världspremiär för Planarkdagen! Där gavs vi studenter möjligheten att gå på korta föreläsningar/seminarier med yrkesverksamma, gamla studenter och eventuella framtida arbetsgivare.
Det fanns också en utställning som vår linjeförening, PlanKan, hade hängt. Den kunde man gå och kika på när det var paus mellan seminarierna. Jag passade också på att prata med de företag och kommuner som hade små montrar uppställda. (Fast där var jag för blyg för att fota) Utställningen bestod av studentprojekt, dels planscher som syns ovan
och dels av modeller. Det fanns projekt från de flesta kurserna och de flesta åren. Det var riktigt roligt att se vad de andra gör, både jämfört med sånt jag gjort tidigare år och jämfört med vad jag kommer göra.
För att avsluta Planarkdagen höll två yrkesverksamma varsin föreläsning. Båda var på temat ”Kan man flytta en stad?” och berörde situationen i Malmberget i Gällivare kommun och i Kiruna kommun, där hela eller delar av samhällen tvingas flytta som en följd av LKAB:s gruvbrytning. Efter det var det arrangerat middag på en bar i stan, så kvällen avslutades med god mat och dryck i trevligt sällskap, men där blev det inga foton.

Det här inlägget postades i det dagliga slitet, påhitt, tillbakablickar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Planarkdagen

  1. Alina skriver:

    Vad händer? Har du slutat plugget?

  2. Ping: 2010 september-december |

Kommentera

