2010 september-december

Nu är det dax att avsluta min halvårsresumé!

SEPTEMBER

I september var himlen så här blå, jag började min masterutbildning och fick efter första festhelgen total förkylning med snuva, hosta och en röst som vägrade fungera.
Jag tänkte tillbaka på sommaren och den här villan som vi kikade på en dag och
sen åkte jag och min klass till Norrköping
och Linköping för ett projekt vi skulle jobba med hela hösten.
Efter Lkpg-Nkpg åkte jag direkt till Kjesäter för att jamboreejobba hela helgen.
Sen när jag kom hem var det nästan dax för val, och några dagar innan fann jag mig vara högst omedvetet klädd i blockfärgerna. Och valet, det gick ju som det gick, usch ja.
Vi grillade med skolans linjeförening, PlanKan, och kvällen fick en oväntad avslutning.

Och sen var det plötsligt höst på riktigt och jag skrev olika texter om det.

Jag avslutade månaden med en tur till Malmö där jag och Mama såg ”Singing in the Rain” och firade min kandidatexamen.

OKTOBER

Jag sammanfattade min vecka, upptäckte Säkert!:s Facit

och åt hemmagjord äppelmos på min frukostgröt. Sedan kom Nobelprisveckan, min favorithöstvecka!

Jag längtade till London, så som jag gör varje höst.
Och efter det kom en mycket social helg, med fika, sushi, film, dans och promenad.
Jag var en kort sväng i Skåne och såg och lyssnade till Helsingborgs Symfoniorkester.
Jag bloggade om hur jag piffar till mina lunchlådor när jag är hemma och pluggar.
Sen blev jag sjuk och var hemma och tittade på min favorit tv-serie ”Veronica Mars”.
När jag blivit frisk skrev jag paper, fick några lediga dagar och passade på att fräscha till frillan.

NOVEMBER
November är min tråkigaste månad så när jag hittade 30 dagars utmaningarna hängde jag på det med en gång.
Jag åkte iväg över en helg och jamboreejobbade i Hjortsberga.
Jag och mina vänner hade mini-kollektiv en helg som bestod av mycket snack, mat och umgänge. Sen väntade jag ivrigt på Harry Potter 7 part 1
och jublade högt när jag en morgon vaknade till den första snön!
Jag fick nya fönster en snöig dag.
Bjöd min familj på första-advents-mys

och avslutade månaden med att visa er min favoritlåt.

DECEMBER
December inleddes med att jag fick den här fina hemmagjorda chokladkalendern av mina systrar.
Jag och några vänner hade ett mycket godsaks-fyllt glögg-mys. Sen bloggade jag om mina favoritjulkalendrar och hade mycket att göra i skolan.
På min namnsdag var vädret så här strålande.

Och den allra första Planark-dagen såg världens ljus.
Sen var det äntligen dax för slutpresentation
och jag och min familj och några till tjuvstartade jullovet med hotellfrukost.
Och samma kväll var jag och en vän i den här kyrkan på midnattskonsert.
Jag och min uppsatskompanjon Emelie klämde ur den sista plugglusten ur våra kroppar och avslutade vår uppsats om medborgardialogen i Gällivare kommun.
Serien ”Våra vänners liv” som jag följt i fina vänners sällskap hela hösten sände sista avsnittet, vilket jag såg själv eftersom mina vänner åkt hem för jullov. Men det gjorde inte så mycket eftersom vi veckan innan firat med drinkar.
Och till sist blev det äntligen jullov och jag vaknade till det här förträffliga vädret!
Sen blev det julförberedelser,
julafton
och en massa snö!
I mellandagarna åkte vi pulka och firade min bror.
Och sedan var det plötsligt årets sista dag. Nyårsaftonskvällen började med cava,
fortsatte med god mat
och bordsspel i trevligt sällskap
för att till slut landa i tolvslaget med champagneskål och lite mer bordsspel.
Och det var 2010 det!

Det här inlägget postades i summan av kardemumman och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

