Grovbit med lax och mango, saltinbakad entrecote med potatis och ugnsgrönsaker och till sist citronfromage

På dagen i lördags var jag som sagt och städade ur min lägenhet. På kvällen var det dax för gäster hemma hos mina föräldrar och då åt vi så här gott:
Till förrätt åt vi en bit grovt bröd med kallrökt lax och mango toppat med tomat, ruccola och chiliflakes.
Till huvudrätt åt vi saltinbackad entrecote med potatis, rödvinssås med sting samt ugnsgrönsaker.

Det var så klart en hel del prat under kvällen, vi hann bland annat med att avhandla det faktum att man kan vara höger- eller vänsterögd, det vill säga, det ena ögat är dominant. Sen diskuterade vi ”Hesa Fredrik”, alltså den här varningssignalen som testkörs en gång varje kvartal och att dagens människor inte är så uppdaterade på vart det finns skyddsrum att tillgå om det skulle vara på riktigt. Jag lärde mig många nya saker och det är alltid roligt!
Efterrätten var en klassiker i mina familj: citronfromage toppade med hallon. Alltihopa var rysligt gott och jag rullade i säng den kvällen!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Grovbit med lax och mango, saltinbakad entrecote med potatis och ugnsgrönsaker och till sist citronfromage

  1. Ping: Födelsedagsfikakalas, återföreningsfika och middag |

Kommentera

