Födelsedagsmiddag i förskott

Igårkväll var jag och min familj på restaurang. Vi firade min födelsedag lite i förskott, eftersom jag inte är hemma på själva dagen! Rödvinet jag drack kom i ett gigantiskt glas som var väldigt gott att dricka ur och dessutom smakade vinet riktigt bra.
Medan vi väntade på maten tittade vi på den fina utsikten, fast den var lite svår att se eftersom det var kväll. Det blev mer en form av insikt vi hade för våra ögon, i alla fall av bilden ovan att dömma.
Sedan kom äntligen maten! Hurra, för jag var rysligt hungrig efter att ha tränat precis innan. Därför smakade rödingfilén med klyftpotatis, örtsmör och örtyoghurt fantastiskt!
Creme brulee, eller Crema Catalana, är en av mina favoritefterrätter som jag vanligtvis bara äter i Spanien. Jag brukar prova dem på andra ställen när tillfälle ges, men det gör också att jag jämför dem med varandra. Den här som jag åt igårkväll var god, men höll inte måttet jämfört med den absoluta favoriten jag brukar äta i Spanien. Till just denna fick jag också en kula vaniljglass med hallonsås till, det smakade däremot förträffligt!

Det var en mycket trevlig kväll med god mat, vi var alla väldigt nöjda med maten och det var skönt att bli uppassad på för några timmar. Efter att ha vinkat av min familj gick jag hem till en kompis som hade födelsedagskalas.
När vi var nöjda där gick vi vidare till en bar med kristallkronor i taket där vi snackadesnackadesnackade tills de stängde. Då gick vi hem i vinternatten.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Födelsedagsmiddag i förskott

  1. Ping: världens minsta hamburgare, tacos och chokladfudgetårta |

Kommentera

