Födelsedagsfikakalas, återföreningsfika och middag

Den här helgen är jag iväg i Köpenhamn och jamboreejobbar, och vad jag gjorde förra lördagen fick ni ju veta här men vad jag gjorde förra söndagen får ni veta nu!

Förra söndagen började med att jag fick gå tillbaka till min lägenhet och städa fläkten. Jag kom nämligen på under natten att det var nåt jag glömt göra! Men efter det bar det iväg på roligheter, familjen var nämligen bjuden till min morbror på födelsedagsfikakalas.

Som ni ser på bilden så började vi med frallor och pålägg av olika slag. Mums! Det fanns både rågskorpor, tekakor och grovt bröd, mjukostar, hårdostar, skinka, korv och tusen olika grönsaker och frukter och några marmelader att ha på mackan.
Och eftersom jag åt så mycket av det andra, blev det inte mycket plats kvar i magen för kakorna. Men det slank ändå ned en bit morotskaka, en slingrig bulle och en liten glaserad pepparkaka. Mina favoritmål är ju frukost och efterrätt så det här var finfint!
Efter det bar det av till nästa fika, nämligen återföreningsfika med fina vänner som kommit tillbaka efter jullovet! Men då blev det bara en liten hallongrotta… det var allt jag mäktade med.

Efter det knallade jag iväg för att möta hon som ska hyra min lägenhet medan jag är ute på äventyr. Det kändes märkligt och vemodigt att visa alla hemmavana saker för någon annan och sedan dessutom vinka hej då och gå därifrån… Men det handlar ju trots allt bara om materiella ting, för jag menar att ” home is where the heart is ” och det är ju här med mig och ingenannanstans!
Någon timme senare blev jag oväntat inbjuden på ris-kassler-svamp-och-ost-gratäng hos en annan återkommen vän, varför det blev ytterligare några timmars trevligt sällskap, god mat och massa prat. Det finns alltid saker att uppdatera varandra om och det var så skönt att ses igen. Jag hade saknat dem! På det stora hela en oväntat fin söndag.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, vinter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Födelsedagsfikakalas, återföreningsfika och middag

  1. Ping: 2011, januari – mars. |

Kommentera

