Hej från Holland!

Min resa hit ner gick i princip utan missöden, flygplanet blev lite försenat på grund av en mekaniker som skulle komma och skriva en kråka i loggboken, men trots det kom väskorna med en gång när vi landat på Schiphol. Flyt! Annars var mina första intryck av Holland att det luktade rent och att människorna var vänliga och öppna.
För övrigt har jag sedan jag kom i princip haft fullt upp. Igår började ”Orientation days” för alla internationella studenter med att vi blev indelade i smågrupper som tillbringade kvällen tillsammans. Idag fortsätter det hela med en ”city tour” i Nijmegens centrum och ikväll blir vi bjudna på restaurang för att sedan få en guidad tur genom stadens bästa pubar. Kunde vara sämre, alltså! Däremellan försöker jag sakta men säkert göra mitt rum lite mer hemtrevligt. En sak i taget, måste jag upprepa för mig själv ibland!

Det här inlägget postades i holland, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Hej från Holland!

  1. Eva skriver:

    Är sista bilden utsikten från ditt fönster? Är det en marknadsplats?
    Fina bilder för övrigt!
    Puss!
    M

  2. Calle skriver:

    Het is lekker!

    Det är det enda jag kan på holländska :)

  3. Alina skriver:

    Vad gör du i Holland??

Kommentera

