Hej-då-fika part II

En till hej-då-fika hade jag inplanerad i kalendern innan jag åkte från Sverige. Vi gick till samma fik som vi gjorde här. Jag hade nämligen läst i tidningen att de skulle stänga och inte finnas kvar när jag kommer tillbaka i sommar, så då ville jag passa på!
Men istället för semla blev det en annan favvo; hallonsmulpaj med vispad grädde. Mums!
Mitt sällskap valde den här bakelse-historien, som jag vill minnas var mandelbottenbitar med smörkräm emellan.
Sedan pratade vi om vad som hänt sen vi sist sågs, det var en del, och jag beundrade min väns fina klänning. Och efter ett tag var det dax att gå hem och fortsätta med packningen.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hej-då-fika part II

  1. Ping: 2011, januari – mars. |

Kommentera

