” Next stop, Ikea. Ikea, next stop ”

Det var precis vad chauffören sa i onsdags när jag och tre kompisar åkte till Ikea.
Men för att komma dit fick vi först åka tåg,
sedan buss
och till sist gå en bit.
Och till slut kom vi fram till den här mycket välbekanta byggnaden. Det kändes fint!
Och jo, en del saker lyckades jag plocka på mig förstås. Målet var att kunna bära och komma hem med allt helt och hållet, så jag fick passa mig. Väl här hemma har det som tur är gjort under för hemkänslan i mitt rum, så hemskt välbehövligt alltså.
Vi avslutade så klart shopping-spreen med köttbullar, som till min fasa, serverades med pommes! Nåja, jag fick en svensk flagga i och var riktigt hungrig, så det mesta gled ned. Jag säger det mesta för att till och med den här portionen, som är den minsta, är stor, typ 8 köttbullar! Helt galet. Med det här i magen gick det lätt som en plätt att bära hem allt!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, holland, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till ” Next stop, Ikea. Ikea, next stop ”

  1. Ping: 2011, januari – mars. |

Kommentera

