Två veckor

Idag har jag varit här i två veckor. Tid som å ena sidan inte känns alls, utan istället känns som jag varit här i en evighet och tid som å andra sidan känns som att jag kom igår och fortfarande står där helt storögd och tittar på alltalltallt och försöker ta in att ”här ska jag bo det kommande halvåret”.

Skolan har börjat, förra veckan började alla kurserna utom en, och det är mycket nytt att vänja sig vid. Det som är bra är att allt verkar vara ordning och reda, uppstyrt med litteratur att läsa inför varje föreläsning och som du sedan förväntas yttra dig om. Att det är på engelska är dock en utmaning! Det är klurigt med samtidigt också roligt.

Idag börjar min tredje vecka här.
Det känns så skönt att den inleds med solsken och ljusblå himmel! Då känns livet lätt.

Det här inlägget postades i holland, tankar för dagen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Två veckor

  1. TP skriver:

    Härligt! Vårblå himmel! Njut av dagen! Kram TP

  2. Ping: 2011, januari – mars. |

Kommentera

