Stålhästen

När man bor i Holland är det ett måste att ha en cykel.
Jag valde inte den här, men visst är den söt?!?
Nej, istället ser mitt transportmedel ut så här.
För att vara någorlunda säker på att hitta den när det ser ut så här
eller så här, ja då gäller det att märka ut den på något sätt.
Och det är en del av anledningen bakom det här flotta orange gummibandet som sitter på min pakethållare. Att jag har en cykel med korg gör det också lättare, här har de flesta inte det, utan istället sådana där väskor som hänger över bakhjulet. Som sagt, det gäller att sticka ut på något sätt!

Andra finesser som min cykel har är det här automatiska baklyset. Något jag tyckte vara toppen i början, men det verkar inte funka så bra tyvärr. Jag vet inte om det beror på att batteriet är slut, lampan är trasig eller på att jag cyklar så snabbt mellan gatlyktorna att det aldrig hinner uppfatta att det är mörkt och därmed tändas…
Summa summarum, bästa transportmedlet här! Pling pling!

Det här inlägget postades i holland och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Stålhästen

  1. smart! lite som resväsk-tänket när man är ute och reser eller väntar på väskan på rullbandet. angående boken du undrade om så är heter den ”fågeln som vrider upp världen”. jag är lite mer än halvvägs nu tror jag, den är underbar! har råkat bli lite spoilad men nu ska jag hålla mig ifrån alla blogginlägg som handlar om boken för att vara på den säkra sidan.

  2. Sofie skriver:

    Vad roligt att hitta en annan utlandssvensks blogg! Själv bor jag i Usa men gillar att läsa om andra som bor utanför Sveriges gränser.

    Keep up the good work!

    Sofie

  3. Ping: 2011, januari – mars. |

Kommentera

