Välkommen Mars!

Att det idag äntligen är mars innebär att vi är lite närmare våren! Det känns skönt på minst tusen olika sätt och vis, tycker jag. I mars förra året reste jag väldigt mycket. Vi tittar lite!

Först var jag på studieresa till Paris med min gamla klass. Där tittade vi på knäppa hus och bostadsområden, åt god mat och åt äcklig mat, åkte buss, promenerade en himla massa och sov för lite i papperslakanen på hostellet. Det var fint.
Centre Pompideu .
L’Institut du Monde Arab.
Och Seine + La Tour Eiffel.

Andra resan denna månad gick till en stad jag inte varit i förut, nämligen Venedig! Dit åkte jag med min moster och vi gick på museum, åt enbart god italiensk mat (jag åt mycket pasta carbonara), åkte vaporetto, var på Murano samt beundrade Petersplatsen.
Rialtobron.
Café Florian vid Peters Markusplatsen.
Glasskulpturer på Murano.
Och en gondol på Canal Grande.

Istället för att resa så mycket ska jag i år under mars månad knåpa ihop två research papers och en presentation av en kritik som ska göras i grupp. Det kommer bli minst lika spännande och utmanade som resorna, tror jag. Men oavsett vad som händer och hur det går med allt, så är jag glad att våren äntligenäntligenäntligen är närmare!

Det här inlägget postades i holland, utflykter och äventyr, våren och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

