Hokus Krokus!

Efter säkert 4 dar på raken med dimma och eller regn sken plötsligt solen idag! Gräset är grönt, träden börjar få löv och himlen är ljusblå. Med detta framför ögonen gjorde jag slag i saken och gick ut en sväng, egentligen har jag försökt hålla mig inomhus och ta det lugnt eftersom jag har en förkylning som jag helst vill ska försvinna igår, men att få lite sol på näsan är ju aldrig fel.

När jag klev ut genom porten stack jag näsan mot solen, och hade det inte varit för att jag valt att börja gå med solen i ryggen, ja då hade jag kanske inte sett dem. Krokusknopparna på gräsmattan mittframför fötterna på mig! All förkylningströtthet, all oro, allt som känns tungt bara försvann i en vindpust. Tack vare ett gäng krokusar som nästan blommar som finns på gräsmattan där jag bor. Ibland är världen bara bäst!

Det här inlägget postades i holland, tankar för dagen, våren och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hokus Krokus!

  1. Eva skriver:

    Åh så härligt med sol och krokus!
    Bra att du tar dig tid att njuta också!
    Puss!
    Mama

  2. Ping: 2011, januari – mars. |

Kommentera

