Tårtkalas, svart-vitt tema och shots för 1 euro stycket

I fredags var jag bjuden på födelsedagskalas hos M med efterföljande utgång till en bar med temat ”black-and-white”. Så jag började kvällen med att klä mig efter det.
När jag kom fanns det redan diverse snacks framdukade. Födelsedagsbarnet hade också fått ett helt fat med donuts som såg rysligt smaskiga ut.
Jag var med på den här presenten som M blev glatt överraskad av! Sen ställde jag upp och sjöng ” Ja må hon leva ” också, eftersom några som var där ville höra den svenska varianten av ” Happy Birthday ”.
Vi blev bjudna på både chokladbollar och tårta! Sån lyx alltså. Nomnomnom!
Jag fick en egen liten tårtbit eftersom chokladen inte var lämplig för en nötallergiker.
En av de andra gästerna bidrog med tårtljus, så vi fick helt rätta nu-ska-vi-sjunga-och-fira-födelsedagsbarnet-feelingen.
Och som ni ser hade vi mycket roligt.
Sen gick kvällen och vi pratade om allt möjligt innan det var dax att gå vidare.
Efter en kylig cykeltur kom vi fram hit. Till en spansk-inspirerad bar där det gick att köpa shots för 1 euro stycket. Något som överraskade mig, och samtidigt gjorde att jag kände mig väldigt svensk.
Förutom billig alkohol var det knökfullt med människor. Något riktigt dansgolv fanns det inte, men det gjorde inget, alla dansade som sjutton på stället istället. Det var riktigt roligt, men rejält svettigt efter en stund! Efter ett tag var jag nöjd och valde att bege mig hem till sängen för att ta hand om den onda halsen jag vaknat med samma morgon. Finfint fredag hursomhelst!

Det här inlägget postades i holland, påhitt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tårtkalas, svart-vitt tema och shots för 1 euro stycket

  1. vilken härlig kväll! och. charmig tårta -viktigt. kram!

  2. Alina skriver:

    Vilken fantastisk tårta! Var den lika god som den såg ut att vara?

  3. Ping: 2011, januari – mars. |

Kommentera

