Min nya följeslagare

När jag packade innan jag skulle åka hit gick det inte, hur mycket jag än försökte, att få rum med min älskade skolväska i resväskan. Så jag fick helt enkelt lämna den i mina pärons vård och så sa jag: ”Jag får se om jag behöver den, i så fall kanske ni kan hjälpa till och posta den?”. Sen stängde jag resväskan och åkte jag hit.

När jag kom fram insåg jag ganska snart att min skolväska hemifrån inte riktigt hade funkat här. Här behövs nämligen en väska man kan bära på sig, eftersom jag cyklar överallt, och det går inte med min gamla trotjänare. Alltså hade jag varit smart som lämnat den hemma och dessutom hade jag funnit en anledning att köpa en ny väska!
Efter mycket klämmande och pillande på en mängd olika sorters väskor blev det den här.
Mitt kriterie var att väskan skulle kunna gå att bära över axeln på nåt sätt och eftersom denna sedan hade möjlighet för både axel- och handbärning var ju saken biff! Särskilt när den har fina detaljer på handtagen.
På insidan finns ett stort fack och ett litet med dragkedja. Det lilla facket är himla bra att förvara nycklar, mobil, näsdukar och sånt där i.
Men det allra bästa av allt är att fodret är täckt av namn på städer. Med andra ord skulle jag kunna säga att jag bär runt på all världens olika städer i min hand. Det är fint som snus och gör alla dagar lite roligare!

Det här inlägget postades i holland, påhitt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Min nya följeslagare

  1. Eva skriver:

    Det finns alltid plats för en ny väska :-) precis som för nya skor!
    Puss!
    Mama

Kommentera

