The World’s Best Hot Chocolate

Igår eftermiddag träffade jag upp en fin vän och gick och drack varm choklad. Det var mycket trevligt eftersom du får pyssla lite själv för att få till det. Du får, som du ser på bilden, en kopp med het mjölk, en liten skål med choklad-pluttar, en skål med (väldigt söt) vispad grädde och så den avslutande likören. Sen är det bara att blanda själv, och jag kan meddela att de inte har snålat på kakaohalten i chokladen. Det var himmelskt!
Baren vi var på är Nijmegens äldsta och så här mysigt är det där inne. Vi satt kvar en god stund, sippade på chokladen och pratade om allt möjligt. Vi hade mycket att prata om eftersom vi inte setts på ett par veckor! Efter det gick vi en sväng på stan och avslutade sedan fredagen med att laga middag hemma hos mig. Men då struntade jag i kameran.

Det här inlägget postades i favoriter, holland, påhitt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till The World’s Best Hot Chocolate

  1. Ping: Brollan kommer äntligen på besök, vi fångar solnedgången och jag lär mig spela backgammon (dag 1) |

  2. Ping: 2011, januari – mars. |

Kommentera

