En ovanlig onsdagskväll med brandalarmstjut och vattenfall inomhus

Ikväll när jag hade kommit hem, packat in den nyss köpta maten och äntligen skulle äta min middag börjar brandalarmet tjuta. Hinner tänka: ”Ojoj, vad nu då?”, tittar ut i korridoren och sen slutar ljudet tvärt.

Det tar väl ungefär 3 minuter, sen sätter det igång igen. Ut i korridoren igen, jag sniffar misstänkt i luften och ser mina floormates stå och snacka med människorna från korridoren mitt över. Ingen verkar riktigt veta vad som pågår. Jag börjar fråga vad som händer och en av mina floormates beger sig ut i trapphuset. Ungefär här upptäcker vi att det rinner vatten från taket längs med väggen bredvid hissen på vår våning.

Till sist får vi reda på att det finns en vattenläcka på 6:e våningen. Vi var bara tvungna att gå upp och titta. Vad vi ser är vatten som forsar utan hejd från ett hål i taket. På golvet ligger delar av innertaket och simmar. Känslan när jag kikade in genom dörren var att jag befann mig i en ångbastu. Fuktigt och vått och massa vattenånga. Allt i ett slutet utrymme precis under brandvarnaren. Skönt, tänkte jag, då vet vi varför den lät och att den fungerar. Sen gick jag ned till mig, åt middag och fyllde alla mina vattenflaskor.

Det här inlägget postades i holland, tankar för dagen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En ovanlig onsdagskväll med brandalarmstjut och vattenfall inomhus

  1. Ping: 2011, januari – mars. |

Kommentera

