Fredagsmys!

Igårkväll var jag iväg på fredagsmys a’la Sverige. Min vän M var hemma förra veckan och med sig tillbaka hade hon allt man behöver för att göra tacos på svenskt sätt. Det kändes lätt surrealistiskt att sitta i Holland och leka svenskt fredagsmys, men det var mest roligt.

Till efterrätt åt vi fruktsallad med melodifestivalen från förra lördagen på i bakgrunden. (Hemska bidrag allihopa, om ni frågar mig, möjligtvis med undantag för Playtones. Men tänk på att jag bara hört bidragen en enda gång innan ni dömer mig!) Anledningen var att en i sällskapet var mycket intresserad av Sverige och särskilt svenska artister. Fast han tyckte inte heller att något av årets bidrag var något att ha.

Mitt bidrag till det svenska fredagsmyset var ett par påsar med Ahlgrens bilar. En av dem kom i ett fint paket från mina päron nu i veckan, TACK! :-) De förgyllde verkligen kvällen.

Alltså, en mycket lagom fredagskväll där vi hann prata om allt mellan himmel och jord.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, holland, påhitt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fredagsmys!

  1. Eva skriver:

    Tacos ja där ser man! Nog kan man längta efter annorlunda saker när man är iväg! Det fanns en tid när du inte var så pigg på Tacos som vissa andra i familjen :-)
    Puss M

  2. Ping: 2011, januari – mars. |

Kommentera

