Tentavecka

Åh, hej!
Den här veckan har jag en muntlig tenta och inlämning av två papers. Just idag skriker min kropp i ilska över att jag behöver läsa artiklar om den historiska utvecklingen av Nederländernas vattenhantering, om European Water Directive och om hur man nu ska göra rum för floden istället för att boxa in den med höga diken.

Utanför mitt fönster är himlen klarblå och solen skiner så där som den bara gör i april och jag tänker att det är därute jag vill va, istället är jag fast här framför min dator och alla artiklarna. Jag tänker att jag mycket hellre vill ligga i solen i parken, äta en glass eller titta på fotona från helgen. Jag har så mycket att visa er!

Men det får vänta till efter den här veckan. Så nu vet ni varför det kommer vara tyst här. Nu måste jag återgå till artiklarna och sen är det snart lunch-dax.

Ps. Alla peppande ord inför min första muntliga tenta nånsin är välkomna, jag är lite nervös!

Det här inlägget postades i det dagliga slitet, holland, våren, visa ord och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Tentavecka

  1. Karin skriver:

    KICK SOME ARSE!!!! DU kommer fixa det!!

  2. TP skriver:

    Var sak har sin tid! Njut av nuet! Jag håller på dig!

  3. Mama skriver:

    Njut när du kan – uthärda när du måste!
    Mitt ” valspråk” numera!
    :-)
    Puss!
    Mama

  4. Sandra Ajax skriver:

    Lycka till och pepp, pepp, pepp inför torsdag! Det kommer gå kalas :)

    Jordgloben är en julgranskula jag köpt på Indiska :) köpte bara en för att den var fin, ville inte hänga den i granen.

  5. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

