Det är ljust ute fortfarande

Himlen utanför mitt fönster är blygrå och det känns som att regnet hänger i luften. Träden har börjat få små ljusgröna skira löv, men gräsmattan är tokgrön sen några veckor tillbaka, förutom på de ställen där det börjat poppa upp påskliljor. Men himlen, den gör att det känns som att hela världen håller andan, som om den väntar på en storm som ska bryta sig loss. Och det passar min sinnesstämmning eftersom jag nervöst väntar på ett tentaresultat. Och trots att klockan är kvart över åtta är det fortfarande ljust ute.

Det här inlägget postades i holland, tankar för dagen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det är ljust ute fortfarande

  1. Lisa skriver:

    (Jag håller tummar och tår!)

    Det är en alldeles speciell känsla du beskriver, en av de bästa jag vet faktiskt och du målar upp det med språkets vackraste palett.

  2. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

