Mentormiddag

Sista tisdagen i mars hade vi mentormiddag. När jag cyklade iväg på kvällskvisten var ljuset så där fantastiskt som det bara är på våren.
Mentorn som vi var hos hade den här fina utsikten. Solen värmde fortfarande lite när jag kom. Härligt!
Medan vi väntade på att de andra skulle komma tjyvsmakade vi på maten. Nomnom!
Efter ett tag började folk äntligen droppa in. V och E hade utan att prata med varandra valt nästan samma nagellacksnyans.
Sen försökte jag få B att ta en hoppbild på mig. Men hon var lite för snabb i avtryckarfingret, så det blev mest bara olika varianter av sådana här bilder. Fast den här är ju faktiskt ganska kul den med!


Sedan när de flesta hade kommit var det äntligen dax att börja äta! Eftersom alla tar med sig något litet så blir det i regel en rejäl matorgie. Det gillar jag!
Mitt bidrag den här gången var äppelsmulpaj med vaniljglass. Den fick mycket beröm och den var väldigt lyckad. Roligt med tanke på att jag bakade den i gasspis!

Förutom att ätaätaäta så pratarpratarpratar vi en massa också. Försöker uppdatera oss med vad alla i gänget gör nu, hur det går i skolan och sånt där. De flesta av oss pluggar inte samma sak.
När jag begav mig hemåt konstaterade jag att det verkligen var vår, 7 grader vid kl 23!!! Finfin kväll och finfin avslutning på mars månad.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, holland, påhitt, våren och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mentormiddag

  1. Ping: 2011, januari – mars. |

Kommentera

