I onsdags

var det blå himmel, strålande sol
och 26 grader utomhus. Då kan man inte sitta inne tänkte jag.
Därför hade jag bestämt träff på en solig gräsmatta med två kompisar.
Vi åt frukt,
tittade på andra som gjorde samma sak som vi,
fick en ny liten kompis som snabbt pilade förbi
och njöt av blommorna.
Efter ett tag var vi nöjda och då gick vi vidare. Vi passerade de här tunnorna
som L gärna ville fota med sin Diana.
Till sist kom vi fram hit, till torget på Campus. Vi var nämligen sugna på glass
och här hade vi chansen att umgås nära med Ben och Jerry. Efter ytterligare snack var det dax för min vän att cykla hemåt.
Då bytte jag miljö ännu en gång, till den här gräsmattan som finns utanför Hoogeveldt (ett område med studentbostäder).
Där tillbringade jag sedan resten av eftermiddagen med nytt trevligt sällskap, massa prat och en del plugg. Det var för varmt för skor, så härligt!
Även det här sällskapet var sugna på glass, och jag är inte den som säger nej, så eftermiddagen avslutades med den här mycket kemiska isglassen. Sedan vinkade jag hejdå och gick till min holländska språkkurs, och så var det med den försommardan!

Det här inlägget postades i holland, påhitt, sommar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till I onsdags

  1. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

