En holländsk dag

I slutet av mars (jag vet, sjukt längesen nu!) bestämde jag mig för att dokumentera min dag här i Holland. Allt för att jag skulle kunna visa er hur en holländsk dag ser ut. Så, enjoy, för här kommer den nu äntligen, en månad senare!

Den här torsdagen börjar när klockan ringer strax innan 7.
Jag äter frukost,
tvättar
och väljer hårspänne, borstar tänderna och gör mig i ordning.
Sen börjar dagen med en liten uppdatering av vad som är på gång idag.
Sen skriver jag på ett av mina papers
innan det vid 10:15 är dax att cykla till skolan. Det småregnar ute just idag.
Det tar ungefär en kvart och sen är jag framme. Det här är universitetets högsta byggnad.
Medan jag har lektion i min kurs ”Cross-Border Governance” öser regnet ned utanför och jag är glad att jag är inomhus.
Vid 13-snåret passar jag på att äta lunch med några vänner i restaurangen på campus. Jag är inte förtjust i pommes längre… Det serveras till allt!
På hemvägen cyklar jag förbi den här fina magnolian (den är nu sedan länge utblommad!)
och mataffärn.
När jag kommit hem och packat undan matvarorna går jag och återvinner glas. Det är min uppgift i korridoren. Efter det går jag en rysligt kort promenad, vädret är fortfarande regnigt så därför blir den inte så lång.
Sen pluggar jag resten av eftermiddagen genom att förbereda en presentation som jag ska hålla nästföljande dag.
Vid 18:30 är det dax att äta middag.
Efter middag och disk packar jag inför helgens Amsterdamtur!

Sen tittar jag på en film som jag är för trött för att titta klart på…
Så jag går och lägger mig istället.

Och det var en holländsk dag det. De kan så klart se ut på tusen olika vis till, men det här är en liten inblick i alla fall!

Det här inlägget postades i det dagliga slitet, holland, våren och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En holländsk dag

  1. Ping: 2011, januari – mars. |

Kommentera

