En restaurang med bara pannkakor som ligger en cykeltur bort, men nästan i Tyskland.

Idag för en vecka sen åkte min familj hem och det i kombination med en enveten förkylning gjorde att livsandarna inte direkt var på topp.
Som tur var hade jag en cykeltur tillsammans med min mentorgrupp att se fram emot den dagen! Efter en cykeltur på i alla fall 40 minuter i kuperad terräng (JO! faktiskt, trodde inte det fanns i Holland men ack vad fel jag hade!) var vi framme vid målet.
Målet för kvällen var en restaurang som bara serverar pannkakor. Anledningen var en sedvanlig mentordinner på lite nytt sätt som också var en hej-då-middag eftersom en av oss redan ska åka hem. Jag började med te eftersom min hals inte ville samarbeta så bra.
När vi hade svalnat efter cykelturen blev det för kallt för att sitta kvar utomhus så vi flyttade in i stället. Med nästan 15 personer runt bordet blir det en hel del snack, jag var ganska matt så jag lyssnade mest på andras samtal. Men det övervägande ämnet för kvällen var ändå hemresor. För nu är det sorgligt nog inte så lång tid kvar här.
Bordstabletterna skvallrade om att vi nästan var i Tyskland. Min mobiltelefon var det defenitivt!
Det fanns både söta och salta pannkakor, som den här med svamp och ost
eller som den här med rostad lök och tomat.
Eftersom pannkakorna var så stora som vanliga pizzor fanns det inte en chans att jag skulle orka äta två, alltså en salt och en söt, så jag gick direkt på den söta. En pannkaka med hallon och florsocker kan helt enkelt inte bli fel. Jag dog lite. Så god var den.
Sen cyklade vi hem igen, min mentorgrupp, jag och min onda hals. Trots förkylningen var det en utflykt jag inte hade velat missa, men det gjorde att resten av veckan varit lugn.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, favoriter, holland, utflykter och äventyr, våren och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till En restaurang med bara pannkakor som ligger en cykeltur bort, men nästan i Tyskland.

  1. Mama skriver:

    Mmmmums så mumsigt det såg ut!

  2. TP skriver:

    Jag hade satsat på två söta….Salta tror jag inte på…

  3. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

