Mäktigt mycket måndag

Idag är jag res-trött efter helgens äventyr och det känns som extra mycket måndag.
Utanför mitt fönster är träden knallgröna och just nu regnar det. Det växlar mellan lätt dugg och ösregn. Jag är glad att jag cyklade till affären i förmiddags…

Fast just att det regnar gör mig ingenting, jag tycker om regn. Särskilt regn i maj eftersom det känns som att hela världen tvättas i ordning inför sommaren, blommorna får extra lyster och bladen på träden får en spänstigare grönska.
Dessutom luktar det ljuvligt gott utomhus efter ett regn. Hur är er måndag?

Det här inlägget postades i holland, sommar, tankar för dagen och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

