Familjen på besök dag 4: sommarvärme, sorry about your wall och teleskoppinnar

Och så blev det måndag och fina familjens sista dag i Holland. Vädret var strålande som vanligt.
Även denna morgon bjöd för min del efter en cykeltur på frukost i gott sällskap.
Efter det tog vi en buss till universitetet.
Allting var stängt så klart, det var ju röd dag.
Men jag kunde i alla fall visa dem min ” skolgård ” samt beskåda lite klotter (det är dock borttaget nu).
Sedan hade vi hunnit bli hungriga och eftersom vi redan handlat picknick-mat gick vi mot Nijmegens största park, Goffert park.
Jag åt supergod sushi.
Det bästa var de här teleskoppinnarna som jag fick med. Så himla smart! Trä-delen kunde liksom skjutas in i plast-delen. Love ‘em!
Vädret var så himla strålande, himlen verkade extra blå och träden extra fyllda med klorofyll.
Efter maten pratade och vilade vi och njöt av sommarvärmen.
Och det var för varmt för skor. Efter ytterligare nån timme var vi nöjda och begav oss hemåt för att vila ett par timmar.
Innan det var dax att byta om inför middagen. Jag svidade om till den implusshoppade klänningen från lördagens shopping.
Vi hittade en restaurang vid flodkanten den här kvällen.

Maten var god och det ser ut som vi beställt in halva menyn här, men sanningen är att vi hade ett sånt litet bord att det var ont om plats.
Och medan vi pratade om dagarna som gått (alldeles för fort) så gled den här prylen förbi.
Vi satt där tills solen nästan gått ned innan vi sakta gick hemåt genom stan. Väl framme vid hotellet kramade jag alla länge och önskade dem trevlig resa. Dagen därpå for de åter hem till Sverige och andra nya äventyr. Och med det var det finaste besöket till ända!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, holland, påhitt, sommar, våren och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Familjen på besök dag 4: sommarvärme, sorry about your wall och teleskoppinnar

1. Mama skriver:

Det var verkligen en härlig minisemester hos dig!