Det handlar om de små sakerna

Jag har upptäckt att livet blir roligare och finare om man njuter av de små sakerna. Javisst, every once in a while händer det där bautastora som du inte riktigt kan tro är sant, men hur kul skulle livet vara om det enda du gjorde var att gå och vänta på Det Megastora Glädjebeskedet?

Nä, så kan i alla fall inte jag leva. Så därför njuter jag åt småsakerna, fnissar med ett busigt barn i en affär och ler stort mot alla jag möter. De där små sakerna kan man ju faktiskt fånga på bild också.

Så det gjorde jag för en och en halv vecka sedan när jag åkte till Köpenhamn över helgen och jamboreejobbade. Eftersom vi blev klara tidigare än tänkt på söndagen hann jag dessutom träffa min bror och en vän jag inte sett sen i januari!

En fjäder i väntan på bussen.
Glittrande vatten från tåget.
Hemliga meddelanden i botten på plastflaskor.
Färgglad mosaik.
Att vakna till den här utsikten.
Färsk ananas.
En skål som ger nya perspektiv.
Ett tak med annorlunda mönster.
Färgglada utemöbler.
Absurda mängder pastasallad.
Kossor i sheriff-hattar.

Finaste färgen på frukostmuggen.
Sol och blå himmel.
Oväntade små träd i uteserveringsbordet.


Och sist, mat i trevligt sällskap.

Det här inlägget postades i de små sakerna, sommar, utflykter och äventyr, våren, wsj 2011 och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det handlar om de små sakerna

  1. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

