Brollan kommer äntligen på besök, vi fångar solnedgången och jag lär mig spela backgammon (dag 1)

I fredags var jag extra peppad för vid lunch-tid skulle det komma fint besök hit till mig. Jag mötte min bror på stationen och vi började med att åka och handla lunch och åka hem till mig.
Efter lunchen började vi blåsa-upp-luftmadrassen-för-egna-lungor-projektet. Det tog sin lilla tid och jag kan säga att jag inte var den som blåste mest…

Efter det åkte vi till universitetet och jag visade var jag håller hus om dagarna. Vi avslutade med glass och rätt som det var kom ett sms och bjöd in oss på restaurangbesök. Sagt och gjort, vi for hem, fräschade upp oss och for mot stan. Väl där mötte vi upp ett blandat gäng och åt middag. (Under allt detta hade jag helt glömt bort min kameras existens, därav bristen på bilder)
Efter middagen skulle flera stycken iväg på poker-turnering på andra sidan stan, så vi gick en sväng runt centrum istället. Vi började med att gå ned till floden och vi hade sån tur att vi fångade solnedgången! Jag bor i en fin stad här med!
Sen snirklade vi oss tillbaka på gator som var nya även för mig.
Vi kilade bland annat förbi de här fina husen
innan vi tillsist hamnade på Nijmegens äldsta bar där brollan lärde mig att spela backgammon. Vi spelade 5 omgångar och jag vann 2, men det var med en hel del strategihjälp från herrn mittemot kan jag säga. Riktigt roligt spel, jag blev biten, så nu måste jag hitta någon att öva med! Till spelet drack vi av deras berömda varma choklad. Den var lika god som förra gången.
Och sen satt vi där medan det blev mörkt utanför fönstret och som ni ser var vi inte de enda som spelade spel! Och det var den mycket fina starten på helgen, det.

Det här inlägget postades i holland, påhitt, sommar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Brollan kommer äntligen på besök, vi fångar solnedgången och jag lär mig spela backgammon (dag 1)

  1. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

