Vemodigt som tusan!

Ikväll ska jag iväg på hej-då-fest. Den senaste veckan har varit en orgie i allt som har med hej-då-nu-åker-jag att göra. Och jag blir så tudelad, med en gång. Så tråkigt att säga hej då till nya vänner och sen inse att snart är det jag som ska åka hem. Och samma tanke följs av ojojoj, hem, till Sverige? Va? Nä! Redan?

Alla känslorna ligger på utsidan, mer än vanligt och allt känns lite mer intensivt än vanligt. Och samtidigt är alla hej-då:n toppade med glada ansikten och kramar och kindpussar och ord om att det inte alls är hej då utan bara see you soon. Och prat om resplaner och vad folk ska göra i sommar och vad de ska göra i höst, hur många år de har kvar att plugga.

Och jag känner mig bara vemodig och vill stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting. Jag har aldrig varit ett fan av att behöva säga hej då till folk.

Det här inlägget postades i holland, tankar för dagen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vemodigt som tusan!

  1. Alina skriver:

    Men oj! Åker du ”redan” hem? Det känns som att du nyss kom dit! Och jag förstår dig, jag hatar också att säga hejdå till människor, och till platser också. FY! jag känner mig fortfarande vemodig när jag tänker på London. Saknar!!

    När bär det av hemåt? Vad händer då?

  2. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

