Brollan på besök dag 3: flodbåtar, lustiga hus och grönsakssoppa

Och så blev det sista dagen för brors-besöket. Den här dagen börjar med med frulle.
Efter frukosten  packas det och sedan går vi på promenad. Vi börjar att gå längs med floden och har tur nog att se en av pråmarna som använder den!
Att gå längs med floden är som att gå i en trädtunnel
med jättefint träd-tak!
Vi passerar ett lustigt hus,
en kyrkogård,
lite grafitti,
och ännu ett lustigt hus
innan vi välkomnas tillbaka till förorten där jag bor.
Promenaden avslutas med att vi luktar på fläderblommor och jag drömmer om kunna att göra flädersaft.
Väl hemma igen lagar vi grönsakssoppa till lunch och när den är uppäten är det dax att gå till bussen och åka till tåget som ska ta min bror till flyget. Bussresan hem känns sen väldigt ensam och rummet väldigt tomt, men jag tröstar mig med att tänka på den finfina helgen som vi har haft! Bästa besöket.

Det här inlägget postades i holland, påhitt, våren och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Brollan på besök dag 3: flodbåtar, lustiga hus och grönsakssoppa

  1. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

