måndagstankar

Sommaren kom plötsligt tillbaka idag. Strålande sol, blå himmel och ljumma vindar. 35 grader visade termometern när jag cyklade förbi min bensinstation i eftermiddags. Fast den stod nog i solen.

Idag är det exakt en månad tills jag har min sista tenta här. Sedan väntar en lång och till vissa delar okänd sommar. Så skönt. Fast samtidigt vill jag inte att det här, här där jag är, ska ta slut. Jag har haft så roligt här, jag har så roligt här. Men det är väl som de säger att ljuvligt är kort. Och att det gäller att njuta just här och just nu.

Tills nästa ljuvliga tillfälle kommer förbi.

Det här inlägget postades i holland, sommar, tankar för dagen och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till måndagstankar

  1. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

